زخمی‌شدن ۲۸ نظامی دیگر صهیونیست در نبردهای نوار غزه رئیسی: شاهنامه فردوسی نماد آزادگی و خردورزی مردم ایران است مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح شفافیت قوا را تایید کرد اتحادیه اروپا اقدامات محدودکننده علیه ایران را گسترش داد گردان‌های قدس پهپاد صهیونیستی را سرنگون کرد بن گویر: ساکنان غزه را به کشور‌های دیگر کوچ بدهید کامرون: حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به کاروان حامل کمک‌های امدادی به غزه وحشتناک است اژه‌ای: ملزم به استیفای حقوق آحاد جامعه هستیم انگلیس سفیر چین را احضار کرد بایدن: تعهد آمریکا به اسرائیل قاطع است تونل قسام به روی نظامیان صهیونیست منفجر شد پایان ماموریت کاردار ایران در لندن و تعیین سرپرست جدید ترکیه به پرونده شکایت از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه می‌پیوندد تمرکز امکانات میزبانی از زائران در گرو تعطیلی مشهد در روز ولادت امام رضا (ع) رئیس جمهور وارد مشهد شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار خانواده شهدای فاطمیون با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی | آیت‌الله علم‌الهدی: لشکر فاطمیون، تابلوی عظمت شیعیان افغانستان است رئیس جمهور بر ارتقای بیش از پیش سرعت و کیفیت اینترنت تاکید کرد احضار ۲ وزیر سابق درخصوص پرونده چای دبش و ۳ سال زندان برای وزیر سابق جهاد روایت رهبر معظم انقلاب از حفظ آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی | نگذاشتم قبر فردوسی را در توس خراب کنند!
سرخط خبرها

استعفای «آنگلا مرکل» پذیرفته شد | صدراعظم پرسابقه آلمان رفت

  • کد خبر: ۸۵۴۶۳
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
استعفای «آنگلا مرکل» پذیرفته شد | صدراعظم پرسابقه آلمان رفت
رئیس جمهور آلمان طی جلسه‌ای رسمی، استعفای «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور و کابینه وی را پذیرفته و نامه پذیرش استعفا را تقدیم وی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان طی جلسه‌ای رسمی، استعفای «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور و کابینه وی را پذیرفته و نامه پذیرش استعفا را تقدیم وی کرد.

در جریان برگزاری این مراسم، اشتاین مایر با تقدیر از مرکل و تلاش‌های وی طی چهار سال گذشته دولت، گفت: اتفاقات زیادی طی چهار سال گذشته رخ داد. اکتفا به گفتن اینکه دوره قانونگذاری قبلی با توجه به موضوعاتی که باید حل می‌شد دشوار بود، به تنهایی وضعیت واقعی امور را منعکس نمی‌کند.

رئیس جمهور آلمان همچنین با اشاره به سختی دوران کرونا که به گفته وی، جهان را زیر و رو کرد، از تلاش‌های مرکل در مقابله با این بیماری تشکر کرده و گفت: تلاش‌های زیادی از جانب شما و تمامی کشور (در این زمینه) انجام شد.

اشتاین مایر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تنش‌های بین‌المللی طی سال‌های گذشته صدراعظمی مرکل پرداخت که به گفته وی، موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا از سخت‌ترین آن‌ها بود.

وی در عین حال نسبت به آینده پیش روی اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده و گفت: پیوستگی داخلی اروپا بی ثبات باقی مانده و کاهش تنش‌ها در کنار ایجاد توازن در منافع اروپا، همچنان از اولویت‌های اصلی دولت جدید در آلمان خواهد بود.

اشتاین مایر در انتهای سخنان خود اعلام کرد که مرکل و کابینه وی، تنها طی چهار سال گذشته، حدود ۶۰۰ قانون وضع کرده و به اجرا گذاشتند.

گفتنی است مرکل تا زمان تشکیل دولت بعدی آلمان، همچنان به وظایف خود به عنوان صدراعظم این کشور عمل خواهد کرد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->